Packningens svåra konst?

Inför helgerna då jag åker till Strängnäs är det numer oftast tvätta, vattna, diska och packa som gäller. Snabb på det har jag blivit också trots att det kan vara lite problem med packandet. Jag undrar hur många som känner igen sig i följande. Jag börjar med att packa ner golfkläder, ett par toppar, en tröja och underkläder. Det räcker tror jag. Sen börjas det. Tänk om det blir kallt? varmt? regnigt? Bäst jag tar med regnställ. Behöver nog en tjockare tröja också. Kan jag verkligen ha den tröjan till de byxorna? Tar med ett par byxor till. Tänk om vi får för oss att gå ut en sväng på kvällen? Måste nog ta med ett par snyggare skor också. Då skulle det nog vara snyggare med en annan jacka till dem, tror jag. Lika bra jag tar med en kofta också. osv osv osv Det slutar alltid med att jag har med mig halva garderoben och ändå blir det aldrig rätt. Undrar om Uffe gör likadant när han ska till Sala eller om det månne är ett kvinnligt fenomen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0