Kommunikation är viktigt!

Alltid när man läser om distansförhållanden så betonas det hur viktigt det är att hålla kontakten på olika sätt. Och håller kontakten gör vi. Vi pratar med varandra minst två gånger per dag. Sen kan man ju undra över kvaliten i dessa samtal. Så här kan det låta:

Uffe: Tjena! Vad gör du?
Ylva: Hej. Jag sitter bara och slötittar lite på TV. Du då?
Uffe: Kollar lite hockeyresultat på datorn.
Ylva: OK.
Uffe: Du förresten, jag pratade med X idag. Han undrade om det blir nån golf i helgen.
Ylva: Å, då sa du?
Ulf: Att vi förmodligen skulle ut på söndag. Vi skulle ju kunna spela Gripsholm då.
Ylva: Mmm........ Eller vad sa du?
Ulf: Gripsholm på söndag.
Ylva: Låter bra. Du jag ringde och kollade när mina bänkskivor skulle komma. Förmodligen under nästa vecka, sa dom.
Ulf:..........
Ylva: Hallå?
Ulf: Ja.
Ylva: Jag sa att bänkskivorna kommer nästa vecka.
Ulf: Mmm. Linköping fick stryk! Yes!
Ylva: Va?
Ulf: I Hockeyn.
Ylva: Jaha. Och?
Ulf: Ja, det är bra att dom får stryk.
Ylva: Eeeh, jaha.
Ulf: (Gäsp)
Ylva: Är du trött? Dags och sova?
Ulf: Ja, jag tror det. Vi hörs i morgon. God natt!
Ylva: Visst. Sov gott!



Kommentarer
Postat av: Maria

Ett mycket innehållsrikt och givande samtal verkar det som. Men förstår förstås att det var nödvändigt! =) Nackdelen med dessa distansförhållanden är ju att man är tvungen tala i telefon så hiskans ofta! Kul med er blogg! Modärnt värre!

2009-10-22 @ 12:10:57
URL: http://magermia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0